Gewoon ‘uit het jasje gegroeid’
Sjoerd Stuy, adviseur Twinfloor®: “Hoe richt ik mijn bedrijfspand efficiënt in? Die vraag beantwoorden is beslist geen standaard appeltje-eitje. Het is sterk afhankelijk van het type bedrijf en de mogelijkheden die een bedrijfsruimte biedt. Heb je te maken met een leeg pand, dan is dat natuurlijk prettig inrichten. Wij komen regelmatig situaties tegen, waarbij een pand casco opgeleverd is en de eigenaar of huurder zelf mag bepalen hoe de indeling wordt. Toch hebben we nog veel vaker te maken met een bestaande situatie. Een bedrijf dat in de loop der jaren uit het jasje is gegroeid. Dat kan bijvoorbeeld zijn, door een grotere (of veranderende) voorraad, meer werknemers of nieuwe activiteiten. Voor ons is het altijd de uitdaging om het maximale rendement voor de ondernemer uit zijn bedrijfspand te halen. Daarbij kijken we natuurlijk ook naar de langere termijn. Zo werken we altijd met flexibele en duurzame systemen, die ook in de toekomst (her)bruikbaar blijven.”
Een nieuw bedrijfspand efficiënt inrichten
Is de knoop doorgehakt en gaat u als bedrijf of organisatie verhuizen? Dan is het slim om vooraf een optimale ruimte-indeling te creëren. Gescheiden ruimtes voor kantoren met voldoende daglicht, kantines, spreekkamers en magazijn- of productieruimten zorgen voor een prettige en veilige werkomgeving.

Een bestaande bedrijfsruimte herinrichten
Is verhuizen of aanbouwen geen optie? Dan zijn er wellicht mogelijkheden om de bestaande m3 nog beter te benutten. Bijvoorbeeld in een magazijnhal, door magazijnstellingen te verplaatsen of te vervangen. Ook kan het plaatsen van een verdiepingsvloer uitkomst bieden om de opslag-, productie- of kantoorruimte te vergroten. In een aantal situaties is het zelfs mogelijk om bijvoorbeeld bulkgoederen of gereedschappen naar het buitenterrein te verplaatsen. Deze materialen kunnen daar hun bescherming vinden onder een industriële overkapping. Al deze ‘interne’ verbouwingen leveren inpandig vaak veel extra ruimte op.
Flexibel bouwen
Sjoerd Stuy: “Omstandigheden veranderen continue, zeker sinds we met een virus te maken hebben. Is er in de toekomst meer of minder opslagruimte nodig? Hoe ziet het kantoor er over 2 tot 5 jaar uit? Heb ik minder vaste werkplekken nodig en misschien wel meer spreekkamers of inspirerende ontmoetingsruimtes? Het zijn zomaar een paar vragen waar veel ondernemers nu nog geen antwoord op durven geven. Wanneer uw bedrijf grotendeels flexibel ingericht is, dan geeft dat een gerust gevoel. Anticiperen op nieuwe omstandigheden wordt immers een stuk minder ingrijpend.
Door een bedrijfsruimte met modulaire systemen in te richten, bouwt Twinfloor® niet alleen sneller en voordeliger, maar blijven onze klanten/ opdrachtgevers ook flexibeler. Zo is een Twinfloor® entresolvloer (tussenvloer) altijd uit te breiden, aan te passen of te verhuizen. In combinatie met systeemwanden en plafonds zijn we in staat om ieder bedrijfspand (of bedrijfsunit) efficiënt en toekomstgericht in te richten.”
BENT U BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN VOOR UW BEDRIJF?
De adviseurs van Twinfloor® helpen u graag met de beste oplossing! Neem voor meer informatie gerust contact op. Bel 076 – 88 79 701 of vul het contactformulier in.
Project engineer
Werkplaatsinrichting voor garages & bedrijven met schuren/loodsen
mrt
Twinfloor®: Uw partner in slimme ruimteoplossingen voor bedrijven
jan
Efficiënte bedrijfsruimte met bedrijfsinrichting van Twinfloor®
jan